Tuesday, December 29, 2009

TQ so much... Mazlin

Aku berterima kasih sgt kat Mazlin kerna dia telah menaikkan moral/semangat aku. Trillion thank you to Mazlin....
Nak tau kenapa aku berterima kasih sgt2?
December 25, 2009.... Mazlin & family dtg rumah aku.
Yang membuatkan aku tq sgt kat dia.... sbb dia telah menaikkan smgt aku. Orng & kwn2 selalu ckp aku itu la ini la sbb tu lom ada bb. Tak pandai la... byk lemak la, gemuk la dan mcm2 lg la. Ada yg suruh aku gi minta ubat la, mkn ubat tu la, ini la dan mcm2 lg la. Aku sampai naik bosan & meluat.... sampai marah & tension sgt.
Tapi selepas jumpa Mazlin semuanya berubah. Mazlin yg bg moral support selain Mr. Suami la. Dia kata jgn dengar ckp orng. Semua tu dtg dari Allah SWT. Mmg aku tau semua tu dr Allah SWT dan aku percaya yg suatu hari nanti aku ada anak sendiri...Insya Allah. Tp mulut orng lain buat aku tak tahan. Alhamdulillah, sampai hari ni aku still mcm biasa... buat cara conventional dan aku tak berhenti berdoa. Aku tak pernah amik ubat apa2 since doktor said aku normal. Nothing to worry about.... Mr. Suami pun senang/hepi sgt tgk aku ada kwn mcm Mazlin.
Mazlin pun mcm aku... berisi a.k.a gemuk la... aku mengaku aku gemuk. Lepas kawin je period aku tak stabil... sama mcm Mazlin juga. Tp tu la rezeki Mazlin kat anak Alhamdullillah... dah 2 anak dah dia. Sape kata orng gemuk & period tak stabil tak leh ada anak??? SAPE KATA??? Semua tu urusan Allah SWT bkn manusia hokey...
Thanks to Nenek Usu juga sbb buat aku hepi masa dia tanyakan bb "Shima dah ada isi?" Aku jawab "belum lg." Nenek Usu jawab apa tau tak :) "Alhamdulillah... takpe honeymoon dulu." Huhuhu... tak de sape pun pernah ckp ALHAMDULILLAH bila aku ckp belum ada isi lg. Kebanyakan orng selalu ckp.... tak try BIODEK tu la ini la... Yang paling buat aku mrah bila orng ckp... tak pandai tu, kena belajar dgn simpulan tu... cpt je dia dpt anak... Hark... tui la... biasanya aku jawab... tukan urusan Allah bkn kite yg tentukan.... SENYAP diaorng...
Oklah.... membebel panjang lak aku ni....
Apa2 pun... tima kasih sgt kat Mazlin yg sudi dtg rumah & seronok borak dgn awak... Thnx for the moral support.

No comments:

Post a Comment