Thursday, December 3, 2009

Masuk Wad

Ntah la...
Hari Selasa, 1 Dec 2009 aku ada telefon emak lebih kurang pukul 4 pm lebih. Mak kata dia tgh nak bersiap tuk ke Hospital Kluang. Itupun doktor yang suggest & suruh emak ke bahagian emergency. Bknnya emergency tp dia suruh pergi after office hour. Emakku kalu boleh dia nak pergi hari Jumaat, bahagian sakit puan, tp doktor dah suruh nak buat mcm mana, sbb hari Jumaat terlalu ramai orang.
Nak dijadikan cerita, ibuku kena tahan ward. Terkejut aku. Tapi buat masa ni tak tau lg apa sakitnya. Cuma "period pain". Emak ckp doktor nak bg MC je tp emak bgtau doktor kalu MC kena tolak gaji sbb sick leave emak dah habis. Kalu hospitalized tak kena tolak la sbb hospitalized cover for 60 days. Tu la reasonnya. Tp kalu ulang alik pun susah jugak sbb rumah emak agak jauh dr hospital. Sama la jugak sbb adik aku ulang alik tgk mak kat hospital. Aku dgn Angah je yg belum balik lg... Hati mmg nak balik, tp annual leave dah abis + skrg ni bln 12, audit lak 4 Jan 2010 (according to auditor). Aku rasa mcm anak kurang ajar pun ada... Sampai hati tak balik tgk emak. Tp emak tak bg balik..... Dlm dilemma ni....

No comments:

Post a Comment