Thursday, December 3, 2009

Berita Tergempar

Terkejut menerima panggilan telefon pg td. Kak Liah telefon.... huish... susah nak telefon aku. Aku ingat dia nak tanya pasal emak yang masuk sepital... rupa-rupanya !^&! *!&% %!*^&($ )&(*$. WHAT????? Apa yg pernah kufikirkan telah menjadi kenyataan. Bukan ku berdoa tuk benda tu menjadi. Aku selalu berdoa tuk tidak menjadi. Karam Singh Valia kata "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga".
Aku pun tak tau mcm mana nak tolong. Sikit2 boleh la. Itupun saving emergency. Mmg aku kena bantu sbb aku berkait rapat dgnnya. Tp masalahnya kenapa aku tak rasa sedih langsung??? Mcm takde apa2 berlaku je padaku. Pelik juga... no feeling at all.
Yang nak buat aku marah sgt2. Mana pergi sedara-mara yang selalu minta tolong dgn dia. Ooooo... masa dia senang, korang semua minta itula inila... time dia susah semua tak pandang. Takkan sikit pun takde.... Dia susah mcm manapun tetap bantu. Sampai barang keperluan orng pun dia tolong jaga. Sampai hati diaorng. Aku & keluarga aku kat sini dah kira orng terbuang tp still ada hati nak tolong walaupun aku takde feeling. Tp tu kira ada feel juga la kan????
Kenapa diaorng mcm ni ek?? Aku bg suggestion minta sorang sikit, tp Pak Su kata... malu la nak heboh-heboh. Nak tolong ke tidak ni??? Adik beradik ramai + sedara pun ramai, apa salahnya mite contribute sorang sikit. Aku tak tahu mcm mana nak tolong....
Ya Allah, berikanlah hambamu petunjuk. Sesungguhnya Kau maha mengetahui segalanya, berikanlah hambu petunjuk... amin..

No comments:

Post a Comment