Saturday, December 19, 2009

Rajin or Bosan

1 Muharan 1431H adalah public holiday. Tp ada sesetangah company swasta tidak declare ia sebagai public holiday, contohnya company Mr. Suami. Kesian Mr. Suami...huhuhu. Alhamdulillah, company aku cuti....merdeka.
Cuti tak la seronok sgt tanpa Mr. Suami disisi, tp Alhmdulillah la juga sbb aku dpt mengemas rumah dan buat apa yang patut di rumah. Sebab tak byk sgt kerja rumah + ahad ni cuti, aku pun amik kesempatan tuk tido balik selepas Mr. Suami pergi keje. Mak aiii... lambat la juga aku bgn... rugi... rugi... masa. Menyesal pun ada, kalu la ku penuhi waktu tido tu dgn membaca or mengaji kan bagus. Lps ni tak nak buat lg... Sbb akan dtgkan kita akan tido panjang....huhuhu.
Aku pun menghempas pulas kemas rumah, mop lantai. cuci baju.... tup tup... time nak keringkan baju.... ada bunyi yg kurang menyenangkan... KUAT GILER BUNYI TU.... Dpt la separuh masa tuk keringkan baju (mesin basuhku semi auto hokey). Tp Alhamdulillah la dpt juga basuh baju dgn cpt. Kat otak aku duk terpk mesin basuh baru... mcm nak beli yg auto je...hehehe. Tp aku pun call la Mr. Suami, habaq kat dia yg mesin basuh tu ada problem. Dia ckp balik nanti dia tgk...
Lebih kurang kul 3 lebih... tanganku mcm gatal lak... mcm nak buat kek la. Hmmm.. aku tgk bahan2 tuk buat kek ada lg la... Aku pun excited tuk pukul telur (pkul secara maual tau...guna tangan) sambil tgk cite Indon kat tv... cite tuk tak sedih tp mcm wah.. bolehkah aku jd mcm tu?? Nak bakar kek, kena bakar 2 kali sbb adunan dia byk la juga + niat kat hati nak hantar kat jiran sebelah juga. Sambil bakar kek sambil masak.... Alhamdulillah sempat aku masak & sempat siap kek aku. bercegas ke bilik air tuk mandi, pahal kul dkt2 kul 3 td dah mandi. Tp nak sambut suami pulang punya pasal... takpe....hehehe. Sempat mandi dan berhias diri... Mr. Suami pulang, hatiku girang...hehehe... Minum ptg bersama. Kek chocolateku.... Adunan yg bulat ku simpan & yg empat segi ku bg jiran sebelah... Ah Yong & wife.
Tu la nak kata bosan, tak bosan.. nak kata rajin pun tak rajin... Bosan la buat aku rajin kot... rajin la buat aku tak bosan...hehehe... Apa aku ckp daaa....

No comments:

Post a Comment