Thursday, April 22, 2010

Macam sama je

Hmmm... Mcm sama je.
Ini adalah email corporate culture yg dihantar oleh seorng rakan kpd aku.
Carton ni telah menarik hati aku.
Nak tau kenapa?? Sbb aku rasa sama dgn apa yg berlaku kat tmpt keje aku skrg.
Aku ni pulak tanpa segan silu telah forwardkan email ini to my manager.
Nak tau apa reaksi dia??? Dia leh ckp mcm ni, "shima..... corporate culture tu... hahahaha.... betul la..."
Mcm tu reaksi dia. Maknanya mmg dia admit la company aku mcm tu.
Mr. Suami pun ckp "kenapa company awk mcm tu eh?" Bila orng nak resign je baru nak upkan gaji. Sama ler dgn yg aku alami skrg ni. Tapi sudah terlambat... Bila nak resign baru org nak hargai... sorry la...

Tapi sebenarnya aku sgt suka kerja kat sini. Gaji tu aku tak kisah.. aku bersyukur sgt dgn apa yg aku dpt. Kwn2 kat sini pun ok.. baik2.. senang hati nak berkawan. Scope kerja aku... ok la. Tak pressure la. Tapi yang membuatkan aku sedih sgt adalah pihak atasan or management kat sini. Dah la CEO takde... mcm takde tmpt mengadu gitu.... Mengadu pasal kerja la.... Takde CEO, maka dgn gembiranya HQ take advantage ke atas subsidiarynya....

2 comments:

Yan said...

kebanyakan company camtula shima.. dia tau orang tu bagus.. tp dia tak nak bagi ape yg org tu sepatutnye deserved.. bile org tu nak resign.. time tu baru nak terhegeh2 naikkan gaji..

tp mcm ex-company akak dulu.. dia tak bagi orang benti.. tp dia tak nakpun naikkan gaji.. hahaha lagi teruk ye tak?? dia buleh cakap... Gaji besar takde makna..

Shima Shukor said...

tu la dia....
diaorng tak hargai orng langsung..
org dah hantar tender bru terhegeh-hegeh nak naikkan gj...
ooooo... maaf la ye... saya tak sudi.
siap pujuk2 lg.. tp hati dah kecik... susah nak besarkan balik... besarkan hati kat tmpt lain je la..

Post a Comment