Tuesday, April 13, 2010

A CALL

Smlm lebih kurang dkt kul 12 aku terima a call from number yg aku tak kenal. Leh pulak tak nak angkat. Ye la... bkn apa, kekadang aku dpt call dari orng salah nombor pastu leh lak menggatal. Lg satu aku terkejut sbb line KL. Aku ingat Hot FM... Kelam kabut punya pasal sbb tak tau nak sebut apa. Padahal senang je ... ini panggilan hangit ke? Terus lupa. Aku nekad je la jawab hello. Baru tekan answer... dia pun letak. Pastu tak call balik lak tu.

Aku pun bersungguh-sungguh search no tu kat internet... hmmm gagal. Akhirnya aku amik keputusan tuk call balik number tu. Sekali aku tanya kat mana, dia jawab... COLUMBIA ASIA... Terkejut beruk aku. Menyesal tak jawab. Pastu terus jd tanda tanya sbb aku ada apply keje kat sana, aku dapat ke keje kat sana??? Aku tak leh duduk dah ni... aku + Mr. Suami punya advice, aku terus call balik dan ckp dgn HR. Malangnya HR tu half day. Kena la tgu esok.

Keesokkan harinya.....

Pagi2 aku dah gelisah kat opis. Tgu call dari Columbia Asia takde la pulak. Jam kat pc dah kul 10.30 am. Aku amik decision, amik handphone, keluar and call ckp dgn HR. Aku introduce nama dan dia ckp aku selected tuk keje kat Columbia Asia Hospital, Nusajaya. Offer letter dia courier together with medical form. Dia ada nyatakan salary aku sekali... terkejut dan bersyukur sgt sbb lebih dari jangkaan aku. Alhamdulillah... terima kasih Allah. Terima kasih gak tuk Mr. Suami & emak yg putus2 doakan tuk aku. Aku mula bertugas pada 17/5/2010... Insya Allah.
So, hari ni 13/4/2010 aku dgn rasminya telah menghantar surat resign dan automatic aku punya nama terkeluar dari senarai tuk pegi family day & bonus. Takpe tu bkn halangan tuk aku pergi tmpt baru.
Apa yang penting sekarang ni aku kena kuat semangat, kena settlekan kerja aku, kena buat properly handover dan kena ajar orng baru.

6 comments:

FIFA said...

congrat shim...dpt gak ko lari dr MIEL...huhuhu

Shima Shukor said...

Thank you Farred..
Apa2 pun aku ttp doakan MIEL success. Hope orng yg ganti aku is better than me.
Yg penting we still keep in touch...

Yan said...

tahniah shima...
ermm awak dpt situ.. pegi iview dulu tak?? ke apply trus dapat?? hehehe...coz tak perasan awak ade cerita pasal interview.. tu yg tanye tu..

ape2pun.. all the best dik..

Shima Shukor said...

kite ada tulis pasal gi interview. kite tulis bulan lepas tp tak publish. dah dpt baru publish....hehehehe...
Anyway, tq so much.
Dtglah ke columbia asia kalu perlukan khidmat di sana...ngeeee

Yan said...

khidmat ape yg ade kat sane ekk..
akak sebnarnye tak tau ape2pun pasal tempat tu..
cer xplain ckit

Shima Shukor said...

hehehe... kite lom masuk, so tak tau apa khidmat yg dia bg. nanti kite update kat kak yan apa yg dia bg....

Post a Comment