Thursday, April 29, 2010

Geramnya!!!

Semalam hari yang tak best. Mana taknya.... aku pun tak tau nak ckp mcm mana. Memang aku nak blah dah pun dari opis ni, tapi aku bkn la jenis yang pentingkan diri sendiri. Kalu aku pentingkan diri aku sendiri, hmmm malas aku nak sibuk2 advertise 'job vancancy' kat Jobs Malaysia. Lagipun bukan keje aku. Tapi aku buat juga sbb aku risaukan company ni, aku sayang company ni. Aku tolong & berjaya tuk waivekan charges yg staff kena tanggung sebanyak RM5. Takde sape pun ckp 'tima kasih" kat aku. Aku tak minta pun orng ckp tq kat aku. Tapi aku puas hati sbb berjaya waivekan benda tu. Masa ada charges tu semua orng sibuk & mcm marah la 'nape kiteorng kena tanggung benda tu?" Bila dah waive takde lak orng buka mulut... Anyway aku bkn nak ckp benda ni.
Just nak tulis kat diari kesygan aku ni pasal benda yg aku tak puas hati. Nama pun diari, suka hati aku la nak tulis apa.
Smlm leh lak aku bertekak dgn ehem ehem pasal staff benefits la. I can smell something wrong about it and i feel it's unfair for us. Akukan nak blah... nape aku sibuk2 fight tuk staff lak. Well aku cite la bla bla bla bla... itu ini..... Tapi si ehem tu tak puas hati. Nak menang dia je. Lagipun ehem tu panas baran. Tapi masa dia tumpang aku balik dulu siap cite kat Mr. Suami about our company. Mr. Suami pun terkejut nape dia leh cite kat Mr. Suami sbb Mr. Suami considered as orng luar & bukankah info company suppose to be confidential. Ehem ada ckp yg dia pun rasa HQ ni mcm tak fair... see what he said... Smlm bila aku cite je melenting nak pertahankan HQ. Aku ada ckp... benefits yg HQ dpt staff kat sini tak rasa... benda buruk HQ hantar sini... ceh...
Apa yang paling mengejutkan aku smlm adalah perkara yg aku mmg terpk, tapi leh kuar dari mulut dia. Sepatutnya dia as org besar tak leh nak sebut perkara mcm tu. Nmpk mcm tak professional pun ada... Kalu dia baca ni mesti melenting la... Tapi aku tau dia tak baca blog.... Macam2 org kat dunia ni. Aku hope sgt benda yg disebut tu tak terjadi la.... Kesian orng2 kat sini...

3 comments:

Yan said...
This comment has been removed by the author.
Yan said...

mmg betul shima..
macam2 jenis orang macam2 jenis perangai kite jumpe.. tupun blum semua tu..
ade yg talam dua muka
ada yg cakap putar belit..
dulu akak selalu keje dalam kelompok yg kecil.. so cume 1-2 kepala saje yg wat msalah..
bile masuk company besar.. humang aih lg macam2 ragam.. lg menyakitkan ati.. igt2 balik rase BENCI betul..

Shima Shukor said...

tu la kak yan... lain orng lain perangaikan??
we all kat sini pun dah tak brp nak percaya kat org tu... mcm dpn ckp lain blkg ckp lain pun ada....hmmm ntahlah...
malas nak pk dah.. kalu pk pun buat sakit hati dan menyampah je. dah tulis kat sini rasa ok sikit....hehehe

Post a Comment