Monday, March 15, 2010

Call from Columbia Asia

Dah lama sebenarnya aku nak tulis tp kang nanti orng kata tak sabar & kalu tak dpt tak ler orng kata padan muka ko...

Tp hari ni pun still tak dpt lg tp disebabkan aku takde mood nak buat kerja jd aku pun tulis la blog ni tp belum nak publish lg... (sebulan yang lalu la... not today)

Permulaan ceritanya begini.....

Hari Jumaat (6/3/2010) aku terima call dr number yg tidak aku kenali. Aku rasa mcm no office je, lalu aku pun angkat.... Jeng jeng... dia perkenalkan diri... dari Columbia Asia Nusajaya katanya. Hatiku berbunga-bunga. Dia kata email yg aku hantar tak leh buka failnya dan dia minta aku resend balik. Dgn gembiranya aku pun send la balik. Ya Allah... hari Jumaat yg begitu indah.

Hari Isnin (8/3/2010) aku terima call kg dari Columbia Asia Nusajaya. Dia suh aku dtg interview pada 12/3/2010 kul 4 pm. Kul 4 pm... tak pernah org buat.... aku rasa mcm mimpi. Hati mmg dah gembira + nerves. Aku pun mulalah surfing laman sesawang tuk cari tips mengenai interview & sedikit maklumat tentang Columbia Asia. Makin aku cari makin nerves... Aku study mcm nak amik test masa belajar dulu2. Tak pernah aku buat mcm ni tuk interview. Jantung aku... tak yah nak ckp.... mmg berdebar je...

Tiba la masanya 12/3/2010. Mr. Suami menemani aku ke Columbia Asia. Aku mmg takut sgt. Lepas isi borang aku pun dipanggil. Ada 2 orng interviewet. Dia perkanal diri sebgai Mr Yap (Finance Manager) dan lg sorang Catherine (HR Manager). Interviewnye simple sgt... Apa yg aku study tak tanya langsung. Just tanya pasal keje, pastu dia tanya aku confident ke tuk buat keje kat sana. Catherine lak cite pasal tmpt kerja. So, diaorng kata tgu dlm masa semgu... kalu terima... diaorng call.

Hari ni Isnin (15/3/2010). Aku masih menunggu telefon dari Columbia Asia yg masih belum kunjung tiba... Berdebar-debar. Aku nak sgt keje tu... Sgt2 nak... Ya Allah...berikanlah kesempatan padaku untuk aku bekerja di sana. Amin....


(This entry will be published after i received a call from Columbia Asia & he/she said that my application is ACCEPTED).

No comments:

Post a Comment