Wednesday, February 17, 2010

Panggilan Pukul 4 am

Kejadian ni berlaku awal minggu lepas. Sebab terlalu bz dgn keje, ni baru ada masa nak update blog.

Masa tu aku dgn Mr. Suami duk tgh sdp dibuai mimpi yg indah, tgh sedap tido la kiranya. Aku pun rasa mcm mimpi je dgr bunyi handphone Mr. Suami. Masa jam kat dinding lebih kurang pukul 4 am. Mr. Suami jengah handphone dia tgk panggilan dari kampung. Pukul 4 am.... awal pagi.... Mr. Suami dah syak ada benda berlaku ni.... Terkejut terus jadi segar aku dibuatnya..... Ya Allah.... Abang din a.k.a abang Mr. Suami..... accident. Dgn pantas aku terus bangun, gosok gigi, change clothes tuk ke Hospital Kulai. Hati dup dap dup dap....

Perjalanan di awal pagi mmg best suasananya. Masa on the way tu aku tanya Mr. Suami " Abg Din ke Din yg accident?" Mr. Suami lak "hmmm... a'a lah, lupa lak nak tanya sapa yanag accident." Daku bersuara lg... "kalu pk logik, Abg Din duk Sedenak, dia tak balik kmpg, apa dia buat kat Pasir Gudang... sbb dia accident kat Highway Senai-Pasir Gudang. Din lak... nape nak hantar ke Kulai?" Aku ckp lg "Abg Din kot... ntah2 dia baru balik dating."

Sampai je Hospital Kulai terus gi kecemasan. Cek nama... Abg Din rupanya. Alhamdulillah... Abg Din selamat. Tak lama lepas tu Teh, Abg Azmi & Ajib pun sampai. Dpt masuk tgk Abg Din... patah tangan.. muka bengkak2. Tp apa yang penting dia selamat dan yg pentingnya lg... aku bakal dpt biras, Insya Allah. Harap2 tahun ni dpt makan nasi minyak kat rumah mertua.

Lupa pula nak ckp mengenai kereta.... ni lg kesian. Kereta Persona baru 5 hari dibeli..... dah rosak teruk.... see pic below....


"Inilah rupa kereta itu... Plat JMA bla bla bla"

No comments:

Post a Comment