Wednesday, February 3, 2010

Anak Angkat

Tadi on the way balik lunch dgn Mr. Suami, dia received one call from a friend. Melalui perbualan dia aku dgr dia nak jumpa that guy dgn bbrp orng mlm ni kat bilik KRT mlm ni. Seperti biasa, orng kepochi mcm aku ni tanya nape??? Dia kata ada budak pregnant...
Rupa-rupanya... nak cari orng tuk amik anak budak tu. Diaorng offer kat aku & Mr. Suami. Mgkin diaorng tgk we all berdua je all the times. Hmmmm..... Mr. Suami tanya gak... nak tak??? Aku.... eerrrrr..... Aku jwb mmg nak tp not now. Mr. Suami pun jwb mcm tu gak.... dia kata belum ready.
Tapi aku kata kat Mr. Suami.... kalu mmg dah takdir kite tuk jaga bb tu, aku redha aje. Dia pun setuju dgn statement aku tu. Mr. Suami kata "jom kite buat istiqarah mlm ni, mana tau mmg bb tu ditakdirkan tuk kite." We all mmg lom ready lg tuk anak angkat ni, mana tau kalu Allah SWT bg rezeki anak sendiri. Tp we all dah berjanji kalu 4 tahun kawin masih takde bb baru nak amik anak angkat. Tp kalu mmg dah takdir kami, kami redha. Apa2 pun kena tunggu meeting Mr. Suami mlm ni.

No comments:

Post a Comment