Thursday, February 18, 2010

Bakar Membakar

Best betul cuti Chinese New Year (CNY) tahun ni. Mana taknya... CNY jatuh pada 14 Feb.... maka cuti CNY kali ni lama ler. Start dari 13 - 16 Feb 2010. Aku dgn Mr. Suami dah plan nak balik both kampung. 1st mesti la kampung aku. Mr. Suami lak beriya nak buat aktiviti bakar membakar. So, 13hb Mr. Suami amik half day sbb ptg tu nak balik kmpg. Aku lak cuti, so buat la apa yg patut before balik kampung. Siap masak tuk lunch + tuk bekalkan Ayang yg kebuluran akibat sehari suntuk dalam bas. Pukul 4 pm, aku & Mr. Suami bertolak pulang, tapi sebelum tu singgah Kip Mart tuk beli lauk pauk tuk emak + cari keliling Kip Mart tuk kepak ayam.... tp malangnya nasib kepak ayam telah habis.
Bergegas ke Giant tuk beli brg yg Angah pesan. Jeling2 kot2 ada chicken wings.... haaaa... Alhamdulillah... ada rupanya. Syukur sgt.... Pastu terus bergerak ke bas stand Larkin tuk amik Angah dan Ayang..... yuhuuuu... terus balik kmpg...
Sampai di kampung lebih kurang pukul 8pm. Mr. Suami yg excited tak nak tgu sampai esok... mlm tu jugak nak buat aktiviti bakar membakar. Best betul bakar membakar... Mr. Suami sorang je yang sibuk membakar. Yang lain sibuk melantak je. Rencah2 disediakan oelh aku ler... (promote sikit). Sambil membakar & melantak, kitaorng tgk Jin Notty dari laptop Ayang....hahaha... best gak. Tak ketinggalan ikan putih goreng rangup hasil gorengan emak.... hmmm yummy... Nutty pun tak ketinggal join aktiviti mlm kami.... kalu ikutkan hati nak berkhemah kat situ gak... tp apakan daya tak mengizinkan....
Inilah hasil gambar aktiviti membakar, sorry gambar blur sikit sbb tak bawa camera (salah aku la ni sbb tak charge)....

(Tukang bakar. Aku dgn emak interprem je)

(Mangsa2 bakar - takde yang mati rentung tau...)


(Geng kaki makan)

No comments:

Post a Comment