Monday, November 2, 2009

Ayang's Convocation Day

Macam tak percaya pun ada. Tak sangka dulu kecik je, rupa2nya dah 21 tahun umur Ayang. Dah ada diploma pun. Kami semua (my family) dah plan awal2 tuk gi convo Ayang. Nasib baik aku & Mr. Suami decided tuk beli MPV, tak sia2kan? Leh bawa satu family. Aku nak cite sikit 2 days before Ayang's convo day sbb berkait rapat sgt dgn convo dia.

24 Oct 2009

Tarikh ni mmg keramat bg aku. Tarikh aku dilahirkan. Hari ni aku keje half day tp Mr. Suami keje full day. Tgh hari Mr. Suami hantar aku balik tuk prepare things & kemas2 rumah, sbb mlm kami nak balik kmpg. Dkt kul 7 pm Mr. Suami & Angah sampai di rumah. Aku dah masak tuk dinner. Kul 8.30 pm kami bertolak balik ke Paloh. Kul 10.30 pm sampi rumah emak.
25 Oct 2009
Everything dah ready. Pukul 10.30, aku, Mr. Suami, emak, angah & eman pun bertolak. Ayang tgu di UiTM Puncak Alam. Tp kami berenti di kmpg baru tuk cuci kete sbb penuh dgn tanah, maklumlah smlm hujung lebat sgt. Kami meneruskan perjalan ke Puncak Alam. Sampai di UiTM Puncak Alam je dah pukul 4.00 pm. Ayang lak belum kemas... Ceh... tertido rupanya budak ni. Disebabkan Mr. Suami lapar yang amat, kami makan sate kajang je la sbb susah nak makan nasi... leceh sikit.
Nak cari Intekma Resort je satu hal. Tak sesat tp tak jumpa je. Nak cari Persiaran Raja Muda je pun kecoh. Rupa2nya dkt giler dgn UiTM Shah Alam, kalu ikut gate dpn la. kami tak jumpa tu sbb kami ikut gate belakang UiTM Shah Alam. Sampai je lunch dulu walaupun dah kul 5pm. Nasib baik aku amik apartment 2 bilik. Ayang dan Eman sibuk chup bilik... Pas lunch je, aku bawa eman mandi kolam. Aku still bayang yang Eman tu budak kecik... hmmm... Ayang dah turun kolam barulh aku lpskan Eman mandi di tmpt adult walaupun dia pandai berenang. Mr. Suami lak sakit kepala, jd aku tinggal la dia tido kat aprtment. Emak lak nak rehat...
Dkt kul 6.30 pm aku pun ajak adik2 aku pulang ke bilik.
Malam lak sepupu2 aku dtg.. Best gak + selesa sikit sbb ada ruang tamu yang luas. Aku cadang nak jumpa kwn2 masa belajar kat Segamat dulu.... hampeh. Masa amat cemburi kat aku. Sbb dah mlm sgt tak dpt la aku jumpa kwn2 ::sob sob:: Kalu tak mesti dpt jumpa Kak Yam & Kak Ziha. Mlm ni kena tido awal sbb sok kul 7 am dah nak kena ada kat UiTM Shah Alam.

26 Oct 2009.
Bgn awal juga. Dkt kul 7 am kami pun bertolak la ke UiTM Shah Alam. Wish sgt dpt park kete kat atas... Mula2 aku tampal sticker Graduan kat kete tp tu la.... kena naik bas. Aku pun tanggalkan sticker dan ckp kat Pak Guard nak hantar adik dgn mak je. Then dia bg naik atas. Yay yay... tak yah naik bas. Dah sampai dwn, satu hal lak, Q tuk parents panjang giler. Kesian lak kat mak aku kena beratur panjang. Nasib baik mak baru lepas operate bln 7, walaupun dia leh beratur, aku guna gak alasan tu & tunjuk surat kat security, Alhmdlh emak & adik dpt masuk dewan tanpa perlu beratur panjang. Lps tgk upacara pembukaan, aku, Mr. Suami & Angah blah balik ke hotel, breakfast dulu. Kesian emak, Ayang & eman tak sempat breakfast. Kul 11am lebih kiteorng chekout, gi UiTM Shah Alam. kali ni aku nekad tak nak tampal sticker Graduan. Phew.... selamat, aku ckp kat Pak Guard nak amik adik je. Then dpt parking kat atas. Kiteorng parking kat Office Management Department. Jln sikit je dah smpai Dewan. Belikan roti & air tuk Emak & Eman, tuk alas perut. Sesi photographi dulu, jumpa cousin yg belajar di UiTM Shah Alam.
Then kami pun hantar Ayang semula di Puncak Alam. Tapi sebelum tu Ayang dah decide tuk beli laptop kat Klang Parade. Dpt juga dia beli laptop, Alhmldh... senang dia nak buat assignment, budak2 skrg tak mcm budak2 dulu. Kalu dulu roomate sanggup kongsi apa saja, tp zaman skrg lain. Kalu susah je, sorry la... Jahat betul budak2 skrg. Alhmdlh, nasib baik emak kami didik kami dgn baik... Thnx emak. then kami lunch kat Meru... not bad... sdp gak, or mgkin sbb kiteorng lapar giler.
Kul 5.20pm baru nak bertolak balik dari Puncak Alam ke Kluang..... Mr. Suami lak tak bg aku bawa kete.... hmmmm. Berenti rehat di Pagoh. Aku sorng je yg mkn.... lantak ar... ayam goreng tu nmpk sdp sgt. Sampai rumah je dah kul 10.30pm..... Penat + mengantuk sgt....

Inilah gambar2 yang sempat we all snap.....
"Us.. at Hotel Apartment"

"Ayang & Eman... dlm pool. Eman's favorite"

"Convo budak ini la..."

"Ayang with everyone"

"Ayang & friends"

"Kami la....."

"My family... at Galeri Seni, UiTM Shah Alam"

"Next convocation will be his"

No comments:

Post a Comment