Tuesday, June 1, 2010

Mock Run

Mesti korang tertanya-tanya... what is "Mock Run"?
Mock run ni mulanya aku pun tak tahu. Mock run ni sebenarnya training situasi sebenar apabila hospital tempat aku kerja ni buka nanti. Actually, aku suka sgt dgn mock run ni. Bila ada mock run ni happening sgt. Mcm2 perangai pesakit (lokanan dari staff). Mmg best sgt... ada yg tak cukup duit nak byr la, ada yg doktor tak tick untuk ubt la, ada yg nak single bed la... mcm2 la. Walaupun aku just assist budak2 aku buat kerja, tp mmg fun + best sgt. Time credit note or debit note + refund baru keje aku.
Lepas dah abis mock run, biasanya petang, akan ada post mortem (betul ke aku eja ni). Mula2 aku ingatkan nak buat bedah siasat apa... tapi rupa-rupanya post mortem untuk mock run tu. Discuss balik apa yg berlaku masa mock run tu. Time ni mmg kecoh + kelakar....
Dah 2 mgu aku kat sini dan semuanya makin bertambah baik. Aku pun dah kenal ramai orng dan we treat each other like a family. Bila org baru masuk je.. we will say "welcome to the family"...

No comments:

Post a Comment