Wednesday, September 9, 2009

Gimik je lebih - 5th September 2009

Hari Sabtu lepas hari off aku ngan hubby, tp hubby OT sbb ada keje sikit. So, tinggal la daku keseorangan di rumah. Mcm biasa, aku ni mmg jenis bgn tido lmbt. Bgn tido je matahari dah tegak kat kepala. Hmmm laparnya.... maklumlah orng pompuan... cukup bulan naik la bendera merah, jd aku tak puasa. Lepas mandi terus aku melantak maggi... sedapnya sbb dah lama giler tak mkn maggi. Lepas dah siap kemas rumah, aku pun mulakan operasi membasuh pakaian yang bertimbun.... masuk 3rd round... tiba2.... aku terdgr bunyi siren. Aku intai melalui balkoni belakang... ooo ambulance rupanya. Lepas tu bunyi lg... tp lain mcm je bunyinye. Terkejut mengalahkan beruk aku dibuatnya... BOMBA??? Mak aiii sampai 2 jentera. Mesti kes teruk ni. Apa lg, aku terus call Mr. Suami la dan buka pintu rumah. Hmmm, semua orng sibuk kat lua rumah dan kelam kabut turun tuk tgk. Aku pun terus pakai jeans & tudung, tak mau ketinggalan. Sampai tempat kejadian, terus jd reporter, amik gambar...hehehe

Pelik sbb takde api pun. oooo... mgkin ada orng nak bunuh diri kot, terjun bangunan... takde juga. Kepala aku duk ting tong sbb tak tau apa yang berlaku. Aku buka mulut tanya Pakcik jual rojak, dia kata gas meletup. Oooo.. gas meletup rupanya. Takde api pun. Lebih kurang 5 minit bomba pun balik. Aku pun balik juga ler... kecewa tp alhamdlh takde benda buruk berlaku. Kat bawah ni ada la gambar hasil dr titik peluh aku...


" semua orang nak tgk apa yg bomba nak buat"

"orang ramai duk sok sek sok sek... cerita apa yang berlaku"

"unit penyelamat"

"dah nak balik ni"

"rumah yang tgh tu la yg buat gimik, yg grill kat
balkoni tebuka tu"




No comments:

Post a Comment