Monday, September 20, 2010

Couple of days before Syawal

Persiapan utk raya langsung tak dibuat. Nak raya ke tak ni?? Aku dgn Mr. Suami, 2 hari before raya dah cuti.

8th September 2010
We all tak keje hari ni. Bgn lmbt sikit la... Hari ni we all ada hal sikit nak gi KWSP. Lps ke KWSP, aku ajak Mr. Suami ke Plaza Kotaraya nak beli kuih sikit2. Sampai je Kotaraya mood swing sbb Mr. Suami sakit kepala.... Cpt2 la beli kuih then terus balik.
Kat rumah rehat dan masak tuk berbuka. Mr. Suami lak tido dari balik smpai la dekat nak berbuka.
Mlm menjelma... Mr. Suami lak segar bugar sbb dah puas tido. Aku lak sibuk gosok baju keje sbb sok dah nak balik kmpg.
Tiba2 Mr. Suami bersuara, "kalu balik kmpg mlm ni pun ok gak, tapi kita balik lmbt sikit la, lebih kurang kol 3 am". Aku lg la... kelam kabut kemas rumah dan baju2... Mata mengantuk terus jd segar.
Kul 1 am aku mandi tuk segarkan badan... Kul 2.30 am we all bertolak dr JB ke Paloh. Best gak jln waktu mcm ni... Jalan smooth je...
Sampai Paloh je kul 4.45 am, cadang nak sahur dgn emak dan adik2 tp gate lom buka, duk aje dlm kete. Dkt kul 5.30am baru Uncle Bala buka gate...huhuhu...

9th September 2010
Bgn lmbt giler sbb smlm tak tido. Ptg gi pasar beli brg tuk esok dan singgah bazar beli juadah berbuka sikit. Malam lak tolong emak buat kerja dapur tuk esok..

No comments:

Post a Comment